PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dokonują ważnego kroku, podpisując umowę na przygotowanie dokumentacji technicznej dla procesu elektryfikacji trasy kolejowej Łuków – Lublin (linia kolejowa LK30).
Wyniki tej inwestycji przekładają się na zwiększoną przepustowość trasy, co umożliwi obsługę większej liczby pociągów. Dokumentacja o wartości ponad 13,6 mln zł netto zostanie opracowana w ramach rządowego Programu Rozwoju Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus, zaplanowanego do roku 2029.
Planowana elektryfikacja całej trasy kolejowej o długości około 106 km, łączącej Łuków z Lublinem Północnym poprzez Radzyń Podlaski, Parczew oraz Lubartów, umożliwi operatorom kolejowym oferowanie bezpośrednich połączeń przy wykorzystaniu pociągów elektrycznych. Dzięki temu podróże staną się bardziej efektywne, skracając czas i eliminując potrzebę zmiany lokomotyw z elektrycznych na spalinowe. Ta inwestycja stworzy również atrakcyjne możliwości transportu między Lubelszczyzną a Mazowszem.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nawiązały współpracę z firmą Multiconsult Sp. z o.o., podpisując umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz pełnienie nadzoru autorskiego. Oczekuje się, że dokumentacja ta zostanie ukończona do roku 2027.
Podpisanie umowy na projekt elektryfikacji linii kolejowej Łuków – Lublin to bardzo ważna wiadomość dla mieszkańców Lubelszczyzny, którzy zyskają dzięki temu połączenia do stolicy województwa Lublina i Warszawy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotują w woj. lubelskim aż 5 nowych i zmodernizowanych linii kolejowych w ramach Programu Kolej Plus.
– powiedział Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Rozwinięcie infrastruktury kolejowej w okolicach trasy to ważny krok w kierunku poprawy jakości życia lokalnej społeczności. Mamy nadzieję, że inwestycja ta przyniesie realne korzyści dla mieszkańców i regionu.